استفاده VPN و مقایسه دقیق تر PPTP و L2TP

l2tp-pptp

ما در مورد پروتکل های شبکه خصوصی مجازی (VPN) صحبت می کنیم. PPTP و  L2TP دو پروتکل اساسی استفاده شده برای سرویس های VPN است. یادگیری بیشتر در مورد آنها بسیار مفید است تا کار سرویس های VPN را بهتر درک کنیم و برای خرید VPN اقدام کنیم. با این حال، قبل از اینکه تفاوت ها را ببینیم، بهتر است مطالعه فردی داشته باشیم.

خرید VPN و خرید کریو و بررسی تفاوت بین PPTP و L2TP

l2tp-pptp

L2TP

L2TP مخفف پروتکل تونلینگ لایه 2 ( Layer 2 Tunneling Protocol) است. چه کسی L2TP را معرفی کرد؟ خب، هر دو Cisco و Microsoft پشت آن قرار دارند. چیزی که آنها در اینجا انجام دادند ترکیب ویژگی های PPTP توسط Microsoft و L2F توسط Cisco بود. L2TP تعدادی از پروتکل ها ، از جمله SONET، ATM و Frame Relay را پشتیبانی می کند. بعلاوه، L2TP کلاینت های non-TCP/IP را نیز پشتیبانی می کند. اما در اینجا آنها رمزگذاری ای فراهم نمی کنند. عملکرد آنها چگونه است؟ خب، این تونل با استفاده از پروتکل رمزگذاری برای حفاظت از حریم خصوصی استفاده شده است. ما می توانیم ببینیم که اتصالات L2TP دیگر رمزگذاری PPP از MPPE را استفاده نمی کنند. در عوض، کپسوله سازی هیدر ESP است. علاوه بر این، IPSec و تریلر همچین شامل ارائه رمزگذاری مورد نیاز آن است. وقتی صحبت از IPSec می آید، کسی نباید نگران آن مشکلی که با PPTP می آید باشد. دقیقا به همین دلیل است که L2TP در مقایسه با PPTP بسیار کارآمد تر است.

PPTP

ابتدا (Point to Point Tunneling Protocol (PPTP را بررسی می کنیم. مایکروسافت گسترش دهنده اصلی این پروتکل است. با این حال، آن را در مشارکت با شرکت های IT انجام می دهند. چرا این کار را می کنند؟ آنها این کار را انجام می دهند تا پشتیبانی کلاینت را به سیستم های VPN بدهند. در حقیقت، PPP بتدریج درون PPTP توسعه یافته است. ما می توانیم ببینیم هر دو PPTA و PPP احراز هویت مشابه دارند. وقتی صحبت از PPTP می آید، هیچ رمزگذاری ای ارائه نشده است، در اینجا تنها تونل فراهم شده است. پروتکل MPPE مایکروسافت شروع به ایجاد VPN امن کرده است. در نتیجه، سرعت PPTP به مقدار زیادی بهبود پیدا می کند. شما می توانید این را با دیگر پروتکل های VPN مقایسه کنید تا تفاوت سرعت را ببینید.

L2TP در مقابل  PPTP

اکنون ویژگی های L2TP در مقابل PPTP بحث می شود. این دو شباهت ها و همچنین تفاوت های بسیاری دارند. بنابراین، ایده آل است که در مورد شباهت ها و همچنین تفاوت ها جداگانه صحبت کنیم.

شباهت ها

هر دو آنها از مکانیسم انتقال منطقی برای ارسال پی لود های PPP استفاده می کنند. هر دو بر روی کپسوله سازی یا تونلینگ تکیه دارند تا اجازه ارسال پی لودهای PPP را بدهد. هر دو آنها بر فرآیند اتصال PPP تکیه دارند تا اجازه پیکربندی پروتکل و احراز هویت کاربر در یک روش موثر را بدهد.

تفاوت ها

اکنون اجازه بدهید روی تفاوت های این دو روش تمرکز کنیم. مزیت PPTP این است که می تواند به آسانی به کار برده شود. هنگامیکه صحبت از ارسال دوباره است، از TCP استفاده می شود. با این حال، با در نظر گرفتن این حقیقت که تنها بعد از کامل کردن اتصال رمزگذاری را فراهم می کند PPTP در مقایسه با  MPPE امنیت کمتری دارند. همچنین، وقتی از PPTP صحبت می کنیم، همه اتصالات باید از طریق پروتکل PPP احراز هویت شوند. این چنین L2TP، رمزگذاری داده قبل از اتصال کامل شروع خواهد شد. می توانید اطلاعات دقیق تر را از فروشندگان VPN خود دریافت کنید، ما در اینجا parsvpn.online را برای خرید VPN و خرید کریو به شما پیشنهاد می دهیم.

خرید VPN و خرید کریو در parsvpn.online